Tijdens aankomende feestdagen zal de telefonische bereikbaarheid in Pekela een andere aanpak kennen dan gebruikelijk. Ditmaal zullen inwoners die contact opnemen met de gemeente niet direct met de gemeenteambtenaren spreken, maar worden zij doorverwezen naar callcenter Pricon.
Op specifieke data, namelijk 5 mei (Bevrijdingsdag), 29 mei (Hemelvaartsdag) en 9 juni (Tweede Pinksterdag), zal Pricon het voortouw nemen in de afhandeling van urgente zaken. Voor minder dringende vragen wordt geadviseerd om de eerstvolgende werkdag contact op te nemen.
Pricon zal gecertificeerde medewerkers inzetten om de meldingen te behandelen en indien nodig door te schakelen naar de juiste contactpersonen binnen de gemeente. Deze aangepaste procedure zorgt ervoor dat de juiste urgenties efficiënt worden afgehandeld, en dat inwoners van Pekela gepaste hulp blijven ontvangen tijdens deze feestdagen.
Deze wijziging treedt in werking vanaf de genoemde data en zal de telefonische bereikbaarheid van de gemeente Pekela tijdens feestdagen anders inrichten dan gebruikelijk. De laatste aanpassing heeft plaatsgevonden op 30 april 2025.